Nafúknuté brucho po prechode na vegan alebo raw stravu?

Je bežné, že ľudia, ktorí skúšajú vegánsku alebo surovú stravu môžu mať pocit nafúknutého bruška a tráviace problémy. Kým si telo zvykne na vlákninu, ktorá väčšine ľudí v strave chýba, môže vláknina spôsobovať nafukovanie. Telo si však zvykne a vlákninu naozaj ocení! Nafúknuté brucho môže trvať mesiac alebo dlhšie, kedže každý máme inak naštartovaný metabolizmus. Okrem toho pretrpieť túto dobu, môžete skúsiť 5 rád, ktoré všetko môžu aspoň zlepšiť. Nezabudnite odlíšiť pocit plnosti po jedle od nafúknutého bruška!

Všetky rady na nafúknuté brucho nájdete ešte podrobnejšie aj vo videu hore.

1. Vylúčenie všetkého mäsa a mliečnych výrobkov zo stravy  vegáni to už majú za sebou, ale je to najdôležitejší prvý krok. Mäso či mliečne výrobky prechádzajú našim tráviacim traktom príliš dlho a spôsobujú veľakrát nadúvanie, kedže naše črevá sú oveľa dlhšie ako črevá mäsožravcov, ktoré ho zvládajú aj za surová.

2. Skúste kombinovať správne druhy ovocia alebo monomeal – jeden druh ovocia vrámci jedného jedla. Nezabudnite na odstupy medzi vodou a jedlom. Ideál nie je ani raw gurment a kombinovanie ovocia s orieškami. Viac o tom na našom youtube tu.

Všetky rady na nafúknuté brucho nájdete ešte podrobnejšie aj vo videu hore.

3. Hydratácia naviac – aj keď raw strava je plná vody, môže vám pomôcť dať si pohár čistej vody pol hodinu až 15 minút pred jedlom.

4. Pravidelný pohyb – stačí nejaká aktivita par krát do týždňa a metabolizmus to ocení, začne lepšie pracovať, viac sa tešiť na jedlo a zvládať ho.

5. Jesť pomalšie a precíznejšie – tým, že sa jedlo v našich ústach premieša so slinami sa uľahčuje jeho trávenie. Nepodceňujte kúsanie a žuvanie ani pri smoothie. Tráviace enzýmy v slinách netreba zanedbávať!

(Visited 343 times, 1 visits today)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *