Ovsená granola bez cukru – Vegan

Ovsená granola bez cukru je moja záchrana na všetky rána, kedy nestíham. Stačí ju zaliať rastlinným mliekom, pridať ovocie a jesť. Je to samozrejme vegan verzia. Na youtube som vám vo videu ukázala, ako si pripraviť pohánkovú granolu, teraz som ju upravila aj na ovsené vločky, lebo mi viac v tejto forme chutia.

Na ovsenú granolu bez cukru budete potrebovať:

 250g ovsených vločiek
 100g orieškov (mix vlašských, lieskovcov, kešu, mandlí)
 10 datlí
 2 hrste sušených jabĺk
 1 hrsť sušených čerešní
 2 zrelé banány
 šťava z 1 citróna
 1ČL škorice
 olej na potretie plechu

Množstvo4 porcie
NáročnosťZačiatočníkPríprava15 minútVarenie30 minútCelkovo45 minút

Ingredients

 250g ovsených vločiek
 100g orieškov (mix vlašských, lieskovcov, kešu, mandlí)
 10 datlí
 2 hrste sušených jabĺk
 1 hrsť sušených čerešní
 2 zrelé banány
 šťava z 1 citróna
 1ČL škorice
 olej na potretie plechu

Directions

Ovsená granola bez cukru

vegan ovsená granola bez cukru

V nádobe si zmiešajte ovsené vločky, nakrájané oriešky a sušené jablká. Používam celé vločky, nie drvené.

V inej nádobe si roztlačte banán, pridajte k nemu šťavu z citróna a škoricu. Banán rozmiešajte na kašu ako, keby to bolo vajíčko. Preto potrebujeme zrelší banán. Spolu s jablkom bude banán naše hlavné sladidlo namiesto cukru. Ak chcete môžete si k banánu pridať aj kakao a spraviť si čokoládovú granolu. Už táto kaša z banánu a citrónu je veľmi chutná aj len tak sama o sebe. Ak niekedy budete mať zrelý banán  bez využitia, pridajte citrón a jedzte!

Kašu z banánu  dobre vmiešajte do ovsených vločiek. Rozorejte si na 180 stupňov trúbu. Pripravte plech s papierom na pečenie, ktorý potrieme jemne olejom (kokosovým či repkovým).

Zmes rovnomerne rozotrite na plech a nechajte piecť asi 30 minút. Pečte v režime s ventilátorom a s ohrevom z hora aj z dola. Granolu pravidelne kontrolujte, ľahko sa pripečie. Takže radšej pečte menej ako viac. Keď budete mať pocit, že vrch vyzerá celkom opečene, tak granolu poprehadzujte, aby sa opiekla aj z iných strán.

Takáto ovsená granola bez cukru mi vydrží na 4-5 porcií. Skladujem ju v skle na linke a keď je dobre prepečená a suchá, tak vydrží dlho. Vždy pridávam nejaké ovocie, ktoré mám práve po ruke. Domáce slivky alebo hrozno, jablká alebo banán, marhule…. Niekedy pridám aj domáci džem. Snažím sa vždy pridať aj čerstvo namleté ľanové semienka.

Na blogu nájdete recepty na ďalšie vegan raňajky.

pohanková granola bez cukru

(Visited 586 times, 1 visits today)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *