Miso polievka so soba rezancami a silken tofu

Miso polievku nájdete zaradenú medzi najzdravšími polievkami, ktoré by ste mohli jesť celý deň. Dokonca aj na raňajky sa hodí miso polievka, ako sa to bežne deje v Ázii. Jej základom je miso pasta, ktorá je vyrobená z fermentovanej sóje a väčšina sa vyrába v Japonsku.

Často mi píšete, že už neviete, čo jesť na raňajky. Skúste miso! Alebo čokoľvek, čo by ste si dali na obed. Nikde nie je zákonom prikázané, že raňajky musia byť len kaša na sladko či pečivo s nátierkou.

Miso polievka:

 250g soba rezancov
 1L zeleninového vývaru
 70g miso pasty
 30ml sójovej omáčky
 30ml tahini
 2cm zázvoru
 150g húb (šampiňóny, shitake...)
 150g brokolice
 100g fialovej kapusty alebo pak choi
 150g silken tofu
 1PL sezamového oleja
 1PL sezamu

Množstvo4 porcie
NáročnosťZačiatočníkCelkovo30 minút

Ingredients

 250g soba rezancov
 1L zeleninového vývaru
 70g miso pasty
 30ml sójovej omáčky
 30ml tahini
 2cm zázvoru
 150g húb (šampiňóny, shitake...)
 150g brokolice
 100g fialovej kapusty alebo pak choi
 150g silken tofu
 1PL sezamového oleja
 1PL sezamu

Directions

23
miso polievka

Pár slov k ingredienciám.

Miso polievka je hotová veľmi rýchlo a dochutiť si ju môžete o zeleninu akú máte doma a radi. Skvelo sa hodia shitake huby a pak choi, keď ich ale nezoženiem, použijem, čo mám. Mrkva na pásiky, cuketa, kúsok rajčiny… Miso pastu používam tmavú. Ak nájdete len svetlú, kľudne použite aj tú. Miso pasta sa hodí do rôznych receptov, takže ju využijete aj do omáčok na pad thai a iné rezance.

Miso pastu, silken tofu a iné špeciálne ingrediencie kúpite v zdravej výžive, Ázijských a vegan potravinách alebo v Yeme, kde majú Ázijskú sekciu. Silken tofu už máva aj DM drogéria. Ak nenájdete, tak si osmažte bežné tvrdšie tofu.

Pár slov k vývaru.

Ak nemám domáci zeleninový vývar, používam bio zeleninový vývar v prášku alebo v kockách. Bujónové kocky majú krásne zelenú farbu. Zvyčajne sú to bujóny nemeckej výroby. Na obale nájdete dávkovanie, ktorým sa môžete riadiť. Bio bujóny nájdete napríklad v DM drogerii, Yeme, Alberte a zdravej výžive. Ja mám teraz doma vývar v prášku značky Rinatura. 

Postup:

Začínam tým, že si dám variť vodu na soba rezance a brokolicu. Keď zovrie, pridám soba rezance a brokolicu. Všetko varím len 2-3 minúty, aby sa uvarili rezance a brokolica bola akurát uvarená a chrumkavá. Keď uvarené rezance scedím, vyberiem brokolicu a nakvapkám na soba rezance sezamový olej a premiešam.

Sezamový olej zabráni tomu, aby sa zlepili, takže ho dobre do zerancov vmasírujte. Brokolicu dajte do misky so studenou vodou aby zostala chrumkavá – zastavíte tak varenie.

Potom dajte variť 1l zeleninového vývaru a pridajte na plátky nakrájaný zázvor. Nechajte zovrieť.

Na panvici opražte nakrájané šampiňóny alebo shitake na troche olivevého oleja. Ak nezoženiete čerstvé shitake, použite kľudne aj sušené, tie treba dopredu namočiť.

V miske si zmiešajte miso pastu, tahini pastu a sójovú omáčku. Pridajte trochu horúcej vody z vývaru, aby sa všetko dobre rozmiešalo. Potom zmes pridajte k vývaru a nechajte znova zovrieť. Potom pridávam ešte citrón na odľahčenie chuti. Mám rada kombináciu sójovej omáčky a citrónu či limetky. Odporúčam!

Potom ochutnajte či všetko chutí vyvážene a môžete servírovať. Do misky nalejte najskôr vývar, potom porciu soba rezancov, pridajte opražené šampiňóny, nakrájanú brokolicu, kapustu či inú zeleninu vášho výberu (čerstvú, osmaženú alebo rýchlo uvarenú) a na koniec nakrájané silken tofu a sezam.

Miso polievka je hotová a môžete si ju dať ráno, na obed alebo večer!

miso polievka a soba rezance
miso polievka a silken tofu
(Visited 2 504 times, 2 visits today)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *