Treska Slovenská: morbídna reklama, kde je zviera len neživý plast

Tento mesiac sa dostala do širšieho povedomia reklama: Treska Slovenská. Po prvom vzhliadnutí vo mne zanechala veľmi zmiešané pocity. Na jednej strane ako človek, ktorý pracoval aj s marketingom chápem reklamu aj z kreatívneho pohľadu. Chápem aj ľudí, ktorí na reklame nevidia nič zvláštne, tiež by som pred rokmi nič nevidela.

Ale ako vegán, vidím v tejto reklame veľmi smutnú vec.

Opäť balíme zvieracie životy, smrť, utrpenie do pekných plastových obalov, ale naviac z toho robíme dokumentárny film o ľuďoch z vyšších priečok potravinového reťazca… Zábery na sklad a náklad tresky mi evokujú márnicu. Ak by sme videli, čo predchádzalo ukážke výsledného produktu, sklad by sa na takú márnicu zmenil a reklama by vyznela ako skutočný dokument o našom konzumnom spôsobe života.

treska slovenská

Naše oceány sú v kritickom stave hlavne vďaka rybolovu. Nepotrebujeme len loviť udržateľne, potrebujeme lov obmedziť radikálne. Loví sa načierno, veľa, ryby trpia a stav oceánov sa nijak nezlepšil ani za posledné roky, keď už o tom všetci vieme. Aby pri výlove v kilometrových sieťach nezomierali delfíny, korytnačky, chobotnice, žraloky či veľryby. Ničí sa morské dno a koralové útesy. Ak neviete ako funguje komerčný či udržateľný rybolov a v akom stave sú naše oceány, nájdite si chvíľu a vyhľadajte si dokumenty, články či knihy. Rybám sa budem venovať určite aj ja v niektorých ďalších videách.

Vo videu som spomínala aj to, že môj komentár, ktorým som reagovala pod video na youtube bol zmazaný.

Dnes ma kvôli tomu kontaktovala agentúra, ktorá spravuje aj sociálne siete pre kampaň Treska Slovenská – Rybu Žilina a povedala mi, že je silne proti ich zásadám mazať komentáre a nie sú si vedomí žiadneho mazania z ich strany ani od klienta.

Snažili sme sa prísť na to, čo sa stalo, ale dôkazy sa v takejto veci hľadajú ťažko. Z ich strany teda nebol komentár zmazaný úmyselne, mohlo dojsť k nedorozumeniu, chyba mohla nastať kdekoľvek a u kohokoľvek… Každý si je istý svojím konaním. Preto sme to zatiaľ uzavreli ako nedorozumenie. Ale všetci, ktorí komentujete pod video svoj názor si môžete byť istý, že váš komentár sa nestratí a máte právo vyjadriť svoj názor a pocity z reklamy.

(Visited 44 times, 1 visits today)

1 Comment

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *