Sushi bowl s tofu

Ak milujete sushi, ale nemáte čas na jeho balenie, spravte si sushi bowl. Veľkou miskou sushi s kopcom zeleniny a tofu riešim často obedy doma, keď nemám chuť na niečo teplé. Hlavne ak mám po ruke krásne zrelé avokádo, musí skončiť v sushi.

Sushi bowl s tofu:

 250 g sushi ryže
 asi 750 ml vody
 200 g Take it Veggie fritovaného tofu
 3 PL sójovej omáčky
 1 PL repkového oleja
 60 ml ryžového octu
 2 PL cukru
 ½ ČL soli
  mrkva
 100 g brokolice
 1 avokádo
 zväzok reďkovky
 polovica šalátovej uhorky
 1 nori riasa (voliteľné)
 sezam na posypanie

Množstvo2 porcie
NáročnosťZačiatočníkCelkovo40 minút

Ingredients

 250 g sushi ryže
 asi 750 ml vody
 200 g Take it Veggie fritovaného tofu
 3 PL sójovej omáčky
 1 PL repkového oleja
 60 ml ryžového octu
 2 PL cukru
 ½ ČL soli
  mrkva
 100 g brokolice
 1 avokádo
 zväzok reďkovky
 polovica šalátovej uhorky
 1 nori riasa (voliteľné)
 sezam na posypanie

Directions

51
sushibowl s tofu

Sushi ryžu dobre umyte a dajte do hrnca alebo ryžovaru. Ryžu zalejte studenou vodou (asi 750ml) tak, aby voda presahovala ryžu asi o 1 cm. Vodu nechajte zovrieť, potom teplotu stiahnite a nechajte ryžu dovariť, kým sa vyparí všetka voda. Kým sa ryža varí, nad parou naparte nakrájanú brokolicu. V parte ju nechajte len krátko, aby zostala chrumkavá, potom ju schladte pod studenou vodou. Ryžu následne nechajte vychladnúť.

Medzitým na panvici zohrejte olej a na strednom ohni opražte nakrájané kusky tofu. K tofu pridajte aj 3 PL sójovej omáčky, ktoré tofu krásne obalia a dochutia. Tofu opekajte asi 10 minút do zlata.

Kým ryža chladne nakrájajte si aj všetku zeleninu, nori riasu natrhajte na malé kúsky a pripravte si octový rozvar na ryžu. V malom hrnci rohrejte ryžový ocot, cukor a soľ. Všetko miešajte a zohrievajte kým sa cukor neroztopí. Keď je ryža vychladnutá, tak do nej vmiešajte rozvar a nechajte ho vsiaknuť. Keď bude ryža lepkavá a suchá, je hotová. 

Ryžu dajte na dno misky a na vrch poukladajte opražené tofu, brokolicu, mrkvu, avokádo, uhorku a reďkovky. Všetko posypte sezamom a natrhanou nori riasou. Sushi bowl môžete ešte pokvapkať sójovou omáčkou alebo citrónovou šťavou. Ja si odšťavujem polovicu citróna a pridám doň 1 ČL sójovky, dobre premiešam a pridám k sushi bowl. 

Tento recept vznikol v spolupráci z Kaufland Slovensko a vegan radou produktov K-Take it veggie.

Azijská kuchyňa je jednou s mojich najobľúbenejších a určite vám doporúcam vyskúšať napríklad udon rezance s arašidovou omáčkou alebo tempehom a tahini, ktoré nájdete tiež na blogu.


(Visited 2 444 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Dominika píše 14. mája 2020 at 11:20

    Asijskou kuchyni mám moc ráda, zatím mě ale ještě nikdy nenapadlo si takhle ‘sushi’ připravit v miskové formě – děkuji za tip! :)

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *